Zakup słuchawek i reklamacja.
Pytanie z dnia 07 sierpnia 2020
Kupiłam słuchawki za 600 zł w domu okazało się że jedna nie działa na drugi dzień pojechałam z reklamacja. Powiedzieli czekać 14 dni mija 15 dzień i w sprawie nic nie wiadomo co robić dalej.
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. 1. Jeżeli złożyła Pani reklamację na podstawie rękojmi i jest Pani konsumentem, natomiast sprzedawca nie odpowiedział w terminie 14 dni od doręczenia mu żądania to uważa się, że sprzedawca żądanie to uznał za uzasadnione. Może Pani teraz wysłać sprzedawcy ostateczne przedsądowe wezwanie do wykonania żądania w wyznaczonym terminie ( musi to być żądanie, które zawarła Pani w zgłoszeniu reklamacyjnym - naprawa, wymiana, obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy). Jeżeli sprzedawca nie zastosuje się do wezwania to pozostanie Pani dochodzenie roszczenia na drodze postępowanie cywilnego. 2. Natomiast, jeżeli złożyła Pani reklamację, ale na podstawie innej niż rękojmia to termin na jej rozpatrzenie przez dany podmiot wynosi 30 dni. W sytuacji braku reakcji danego podmiotu, może Pani podjąć działania zbliżone do wymienionych w punkcie 1. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.