Zakup słuchawek i reklamacja.

Pytanie z dnia 07 sierpnia 2020

Kupiłam słuchawki za 600 zł w domu okazało się że jedna nie działa na drugi dzień pojechałam z reklamacja. Powiedzieli czekać 14 dni mija 15 dzień i w sprawie nic nie wiadomo co robić dalej.

Dzień dobry. 1. Jeżeli złożyła Pani reklamację na podstawie rękojmi i jest Pani konsumentem, natomiast sprzedawca nie odpowiedział w terminie 14 dni od doręczenia mu żądania to uważa się, że sprzedawca żądanie to uznał za uzasadnione. Może Pani teraz wysłać sprzedawcy ostateczne przedsądowe wezwanie do wykonania żądania w wyznaczonym terminie ( musi to być żądanie, które zawarła Pani w zgłoszeniu reklamacyjnym - naprawa, wymiana, obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy). Jeżeli sprzedawca nie zastosuje się do wezwania to pozostanie Pani dochodzenie roszczenia na drodze postępowanie cywilnego. 2. Natomiast, jeżeli złożyła Pani reklamację, ale na podstawie innej niż rękojmia to termin na jej rozpatrzenie przez dany podmiot wynosi 30 dni. W sytuacji braku reakcji danego podmiotu, może Pani podjąć działania zbliżone do wymienionych w punkcie 1. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 sierpnia 2020 20:32 Zmodyfikowano dnia: 8 sierpnia 2020 20:32 Obejrzało: 300 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.