Pytanie z dnia 02 listopada 2018
zakupiłam łóżko termin realizacji 14 dni. minął 1.11 od dziś mam gości których nie mam gdzie położyć spać bo dostałam wiadomość ze łożko 6.11 będzie do odbioru. Gością muszę wynająć hotel,czy jest szansa żeby zwrócili mi pieniądze za niedotrzymanie terminów?
Bartosz Kowalak Radca prawny (Od 2006)
Kowalak Jędrzejewska i Partnerzy Kancelaria Prawna
Mickiewicza 18a/3, 60-834 Poznań
Dzień dobry, jeśli opóźnienie jest zawinione przez dłużnika, można domagać się naprawienia szkody z tego wynikłej. To zależy jednak od konkretnych okoliczności sprawy, np. od tego czy wskazywany termin realizacji nie był obwarowany jakimiś dodatkowymi warunkami (usprawiedliwiającymi zwłokę dłużnika). Pozdrawiam, r. pr. Bartosz Kowalak www.kacprzak.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Barbara Bieniasz Adwokat (Od 2014)
Kancelaria Adwokacka Barbara Bieniasz
Warszawska 16 lok 9, 35-205 Rzeszów
Dzień dobry wszystko zależy od konstrukcji Państwa umowy, ewentualnie od Państwa ustaleń. Umowa, która winna zawierać klauzę dotyczącą kar umownych za opóźnianie z dostawą zamówionego towaru.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.