Pytanie z dnia 28 kwietnia 2020
Zakupiłem dla mojego klienta końcowego jako pośrednik u producenta produkt. Jako przedsiębiorca 31.12.2017 sprzedałem konsumentowi ten produkt elektroniczny, który psuł się. Kupujący wielokrotnie reklamował produkt bezpośrednio w serwisie producenta i ostatecznie odesłał go do serwisu producenta w grudniu 2018 z żądaniem ode mnie zwrotu wpłaty. Rozliczyłem się z konsumentem na początku 2019 roku ale do dziś dnia producent nie rozliczył się ze mną. Reklamowany produkt jest nadal w ich serwisie a mi nie zwrócili wpłaty. Czy jest szansa na odzyskanie wpłaty? Zgodnie z art 580 ust.2 KC, który zakłada, że "Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji" powinni mi oddać wpłatę a ja klientowi, Z klientem rozliczyłem się ponad rok temu a producent ze mną do dzisiaj nie.
Dzień dobry proszę wezwać go do zapłaty pod rygorem skierowania sprawy do sądu.. W razie wątpliwości oraz pytań zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.