Pytanie z dnia 22 grudnia 2016

Zakupiłem na Allegro Dysk USB przenośny. Zapłaciłem za niego 107zł + koszt przesyłki 12zł. Gdy dysk dotarł po podłączeniu do komputera okazało się, że Windows i Bios go nie wykrywa. Po skontaktowaniu się ze sprzedawcą, sprzedawca zaproponował mi go odesłać i przyśle inny (drugi). Odesłałem na swój koszt 8,30zl. Po otrzymaniu zwrotnej przesyłki, sprzedawca stwierdził, że dysk jest sprawny, ale w celu nie ponoszenia więcej kosztów odda mi pieniądze za sam dysk w kwocie 107zł. Zwrot polegał na zasadzie reklamacji. wg sprzedawcy reklamacja odrzucona. Czy sprzedawca w momencie oddania pieniędzy za towar oddaje tylko za sam towar (107) czy także za koszt przesyłki w chili zakupu (12zł). Niestety Allegro twierdzi, ze ten temat jest nie uregulowany w przepisach.
pozdrawiam
Marcin

Dzień dobry, jeśli dysk faktycznie jest sprawny i reklamacja słusznie nie została uwzględniona, to sprzedawca nie ma obowiązku zwracać kosztów transportu. Już samo przyjęcie sprzętu i zaproponowanie zwrotu ceny jego zakupu należy uznać za dobry gest ze strony sprzedawcy. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 grudnia 2016 12:34 Obejrzało: 416 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.