Pytanie z dnia 22 grudnia 2016
Zakupiłem na Allegro Dysk USB przenośny. Zapłaciłem za niego 107zł + koszt przesyłki 12zł. Gdy dysk dotarł po podłączeniu do komputera okazało się, że Windows i Bios go nie wykrywa. Po skontaktowaniu się ze sprzedawcą, sprzedawca zaproponował mi go odesłać i przyśle inny (drugi). Odesłałem na swój koszt 8,30zl. Po otrzymaniu zwrotnej przesyłki, sprzedawca stwierdził, że dysk jest sprawny, ale w celu nie ponoszenia więcej kosztów odda mi pieniądze za sam dysk w kwocie 107zł. Zwrot polegał na zasadzie reklamacji. wg sprzedawcy reklamacja odrzucona. Czy sprzedawca w momencie oddania pieniędzy za towar oddaje tylko za sam towar (107) czy także za koszt przesyłki w chili zakupu (12zł). Niestety Allegro twierdzi, ze ten temat jest nie uregulowany w przepisach.
pozdrawiam
Marcin
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli dysk faktycznie jest sprawny i reklamacja słusznie nie została uwzględniona, to sprzedawca nie ma obowiązku zwracać kosztów transportu. Już samo przyjęcie sprzętu i zaproponowanie zwrotu ceny jego zakupu należy uznać za dobry gest ze strony sprzedawcy. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.