Pytanie z dnia 16 listopada 2018
Zakupiłem samochód miesiąc temu. W ostatnim czasie nastąpiła awaria silnika. Poinformowałem o tym sprzedawcę(osoba fizyczna) gdyż mechanik podejrzewa że potrzebny będzie remont silnika 1/3 wartości auta. Sprzedawca miał zorientować się jakie ma prawa i dać znać za dwa dni. Minął tydzień, nie odbiera telefonów nie odpisuje. Powinienem wkroczyć na drogę sądową czy porozumieć się z nim za pomocą adwokata. Mechanik może w tym czasie rozbierać silnik? Wiem że jest coś takiego jak rękojmia. Jak to wykorzystać?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, najpierw należy ustalić jaka jest dokładnie przyczyna awarii silnika, a następnie skonsultować z adwokatem lub radcą prawnym, aby mógł on ocenić (po zapoznaniu się także z umową sprzedaży samochodu) czy przysługuje Panu prawo dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tytułu rękojmi. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Katarzyna Maria Korgól Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Maria Korgól
Więckowskiego 2/10, 70-411 Szczecin
Proszę nie zwlekać i skontaktować się z adwokatem. Sprzedawca odpowiada za ujawnioną wadę.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.