Pytanie z dnia 16 listopada 2018

Zakupiłem samochód miesiąc temu. W ostatnim czasie nastąpiła awaria silnika. Poinformowałem o tym sprzedawcę(osoba fizyczna) gdyż mechanik podejrzewa że potrzebny będzie remont silnika 1/3 wartości auta. Sprzedawca miał zorientować się jakie ma prawa i dać znać za dwa dni. Minął tydzień, nie odbiera telefonów nie odpisuje. Powinienem wkroczyć na drogę sądową czy porozumieć się z nim za pomocą adwokata. Mechanik może w tym czasie rozbierać silnik? Wiem że jest coś takiego jak rękojmia. Jak to wykorzystać?

Dzień dobry, najpierw należy ustalić jaka jest dokładnie przyczyna awarii silnika, a następnie skonsultować z adwokatem lub radcą prawnym, aby mógł on ocenić (po zapoznaniu się także z umową sprzedaży samochodu) czy przysługuje Panu prawo dochodzenia jakichkolwiek roszczeń z tytułu rękojmi. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 listopada 2018 15:51 Zmodyfikowano dnia: 16 listopada 2018 15:51 Obejrzało: 309 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Proszę nie zwlekać i skontaktować się z adwokatem. Sprzedawca odpowiada za ujawnioną wadę.

Odpowiedź nr 2 z dnia 25 listopada 2018 19:50 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 19:50 Obejrzało: 301 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.