Pytanie z dnia 08 maja 2020
Zakupiony został krolik.. Sprzedawca zapewnił, że ma on więcej niż 2 miesiące i można go karmić normalną pożywką.. Królik się pochorował.. Od specjalisty dowiedziałem się, że królik ma nie więcej niż 4 tygodnie i nie można mu podawać twardej karmy... Królik jest w stanie krytycznym w szpitalu dla gryzoni.. Jakie podstawy prawne odnośnie ochrony praw zwierząt mogę użyć w pozwie do sądu danego sklepu zoologicznego?
Sławomir Waliduda Adwokat (Od 1993)
Kancelaria Adwokacka adw. Sławomir Waliduda
Tadeusza Kościuszki 6/5, 50-038 Wrocław
Szanowny Panie, przykro czytać o tym, jak małe, bezbronne stworzenie cierpi z powodu nieuczciwego sprzedawcy. Oczywiście, z Pana wiadomości da się wyczuć, że z tą małą pociechą wiązała Pana lub najbliższych, wieź emocjonalna. W tak przedstawiającej się sytuacji widzę tu podstawy do wystąpienia przeciwko przedsiębiorcy z roszczeniem o odszkodowanie (np. obejmujące koszty leczenia królika) oraz o zadośćuczynienie za doznaną przez Pana krzywdę emocjonalną, którą wywołała opisana sytuacja. Bardzo chętnie pomogę w uzyskaniu satysfakcji ze strony sprzedawcy. W tym celu zachęcam do bezpośredniego kontaktu z Kancelarią. Tymczasem trzymam kciuki za Pana zwierzątko, oby leczenie przyniosło efekty.

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.