Pytanie z dnia 08 maja 2020
Zakupiony został krolik.. Sprzedawca zapewnił, że ma on więcej niż 2 miesiące i można go karmić normalną pożywką.. Królik się pochorował.. Od specjalisty dowiedziałem się, że królik ma nie więcej niż 4 tygodnie i nie można mu podawać twardej karmy... Królik jest w stanie krytycznym w szpitalu dla gryzoni.. Jakie podstawy prawne odnośnie ochrony praw zwierząt mogę użyć w pozwie do sądu danego sklepu zoologicznego?
Sławomir Waliduda Adwokat (Od 1993)
Kancelaria Adwokacka adw. Sławomir Waliduda
Tadeusza Kościuszki 6/5, 50-038 Wrocław
Szanowny Panie, przykro czytać o tym, jak małe, bezbronne stworzenie cierpi z powodu nieuczciwego sprzedawcy. Oczywiście, z Pana wiadomości da się wyczuć, że z tą małą pociechą wiązała Pana lub najbliższych, wieź emocjonalna. W tak przedstawiającej się sytuacji widzę tu podstawy do wystąpienia przeciwko przedsiębiorcy z roszczeniem o odszkodowanie (np. obejmujące koszty leczenia królika) oraz o zadośćuczynienie za doznaną przez Pana krzywdę emocjonalną, którą wywołała opisana sytuacja. Bardzo chętnie pomogę w uzyskaniu satysfakcji ze strony sprzedawcy. W tym celu zachęcam do bezpośredniego kontaktu z Kancelarią. Tymczasem trzymam kciuki za Pana zwierzątko, oby leczenie przyniosło efekty.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.