zakupy przez internet a brak gwarancji na towar
Pytanie z dnia 08 sierpnia 2019
Dzień dobry. Kupiłem w sklepie internetowym dużej sieci handlowej (outlet) smartfon z opisem "Demo". Telefon miał być sprawny. Wersja demo oznacza według mnie tylko to, że był na ekspozycji. Na opakowaniu była naklejka z danymi dystrybutora, a pod nią druga z napisem "Not for sale". Telefon ma problem z głośnikiem. Sony odmówiło naprawy twierdząc, że "wada jest wynikiem niewłaściwego użytkowania". Jak produkt not for sale trafił do sprzedaży? Czy mam prawo do zwrotu towaru jako niezgodnego z opisem? Produkty not for sale nie mają gwarancji, ten (po numerze imei) ją ma, ale mi jej odmówiono. Czuję się oszukany. Telefon kosztował ponad 1000 PLN.
Piotr Szymański Radca prawny (Od 2010)
"Szymański & Tyrzyk Kancelaria Radców Prawnych Sp.p."
Wierzbięcice 6/8, 61-568 Poznań
Szanowny Panie wszystko zależy od treści oferty zamieszczonej przez sprzedawcę przed sprzedażą, z którą to ofertą miał Pan możliwość się zapoznać. Jeżeli sprzedawca nie poinformował Pan o wadzie głośnika a Pan niezwłocznie po otrzymaniu urządzenia o stwierdzonej wadzie zawiadomił sprzedawcę, to prawdopodobnie skuteczne będą Pana roszczenia z tytułu uchylenia się od czynności prawnej zawartej pod wpływem błędu lub też ewentualne roszczenia z tytułu tzw. rękojmi.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.