Pytanie z dnia 31 października 2018

Zamówiliśmy wymianę okna, rolety i wymianę parapetów. Ogólnie wyszło tak, że zamówiłem to z mojej działalności. Firma miesiąc się zbierała, mierzyła, w końcu przygotowała wycenę i przysłała fakturę zaliczkową na 750 zł brutto. Zapłaciłem. Po niespełna miesiącu pojawiło się dwóch ludzi z parapetami. Rozwalili jeden parapet, coś przymierzyli, pomarudzili i się zawinęli. Po dniu czy dwóch przyjechał kierownik. Zaczął marudzić, że ten co mierzył to chyba nie widział co mierzył, bo prace są zdecydowanie źle wycenione i ustaliliśmy, że to raczej ich problem, niemniej musimy dodać do zlecenia 400 zł na materiały do przygotowania montażu tych parapetów. Nieopatrznie to zapłaciłem (przelewem więc mam potwierdzenie). Po trzech dniach dostałem maila, że rezygnują z tego zlecenia (7 września). Od tego czasu nie zwrócili zapłaconych zaliczek. Wrzuciliśmy kilka informacji na fejsbuka z opisem sytuacji i ostrzeżeniem przed korzystaniem z ich usług. Zwrotu pieniędzy się nie doczekaliśmy, natomiast wczoraj dostałem maila o treści: "Prosimy o zwrot dostarczonych parapetów , oraz skasowanie oszczerstw z internetu . W przeciwnym przypadku przekażemy sprawę do naszej pani Mecenas , a koszty pokryjemy z wpłaconej przez pana zaliczki".

Dzień dobry, w związku z odstąpieniem od zawartej umowy o dzieło, strony powinny zwrócić sobie to, co dotychczas sobie świadczyły. Prawdopodobnie lepszym pomysłem, niż wrzucanie postów na FB, jest wysłanie wezwania do zapłaty (zwrotu wpłaconych pieniędzy). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 listopada 2018 17:24 Zmodyfikowano dnia: 2 listopada 2018 17:24 Obejrzało: 207 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.