zasady funkcjonowania zarządu wspólnoty mieszkaniowej
Pytanie z dnia 09 stycznia 2019
Mieszkam w małym osiedlu stanowiącym wspólnotę mieszkaniową ( cztery budynki po 40 mieszkań każdy ) Wspólnota ma czteroosobowy zarząd i wynajmuje administratora (firmę) . Zarząd został wybrany ca 18 lat temu, nie ustalił zasad pracy (regulaminu) , zasad wyboru/dokooptowania członka zarządu, nie jest kadencyjny, nie odpowiada na zapytania skierowane mailem, nie organizuje "dni otwartych" . Spotkania odbywają się raz w roku - często z opóźnieniem w stosunku do ustawy o własności lokali. Ponadto fałszowane są wyniki głosowań, gromadzone w jednym ręku głosy kilku, a nawet kilkunastu lokali, zmieniane są kwoty opłat przyjęte na zebraniu w wersji uchwał podpisanych "obiegiem" z datami wstecznymi itd itp. Na wszelkie pytania zarząd milczy, administrator odpowiada w sposób ogólnikowy . Proszę o poradę w kwestii: 1.Czy poza Ustawą o własności lokali istnieją przepisy regulujące zasady pracy zarządu? 2. Jeśli z powodu totalnej obstrukcji zarządu, który wybrał się 18 lat temu mieszkańcy nie mogą uzyskać wglądu do dokumentów, nie mogą dowiedzieć się kto z zarządu w imieniu wspólnoty podpisuje umowy np z ochroną (drożejącą i wciąż tą samą od 18 lat) itp - jaki organ ma nadzór nad realizacją Ustawy? komu zgłosić działania bezprawne? 3.Jakie są powszechne praktyki określające zasady pracy Zarządu (Ustawa jest zbyt ogólnikowa w tej kwestii)
z poważaniem
jtl
Magdalena Kosińska-Petecka Adwokat (Od 2008)
Kancelaria Adwokacka Magdalena Kosińska-Petecka
kolegialna 8, 09-400 Płock
Dzień dobry Po pierwsze pytanie czy wspólnotę tworzą te cztery budynki ? a z uwagi na dość obszerny problem i wiele możliwości rozwiązania trudno jest udzielić odpowiedzi w tym miejscu w krótkiej pisemnej formie. Pozdrawiam M.Petecka
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.