Zawiadomienie o wszczęciu egzekucji komorniczej.

Pytanie z dnia 10 lipca 2023

Dzień dobry. 1 czerwca otrzymałem pismo od komornika o wszczęciu egzekucji komorniczej i powiadomienie w banku , że konto zostalo zablokowane. Kilka dni później jak wpłynęło wynagrodzenie bank zblokował środki na poczet długu , dług nie był duży bo około 1400 zł z odsetkami sądowymi około 2200 wyszło i tyle tez bank zabrał i przesłał na konto komornika. Mam to również w przelewach wychodzących w tytule sygnatura itd. W piątek 7 lipca odebrałem pismo od tego samego komornika o zajęciu wynagrodzenia z tą samą sygnaturą i na poczet tego samego długu który został zabrany już z konta w zeszłym miesiącu. Dzwoniąc do komornika usłyszałem że nic nie zostało spłacone i żadnej wpłaty nie ma , mimo że mam to w przelewach wychodzących a komornik zszedł z konta po tym jak bank zrealizował przelew. Co mogę teraz zrobić? Komornik dalej wpiera że nic nie wpłynęło , a ja nie wiem co zrobić bo zabrał mi z wynagrodzenia ten sam dług. Proszę o pomoc

Dzień dobry Poniżej przedstawiam kilka zaleceń, co można zrobić w tej sytuacji: Zgłoszenie do banku: Skontaktuj się z bankiem, który przeprowadził operację i poproś o potwierdzenie przelewu na konto komornika. Poproś o wydanie potwierdzenia transakcji lub wyciągu bankowego, na którym widnieje ten przelew. Pismo do komornika: Następnie wyślij do komornika kopię tego dokumentu, który potwierdza, że przelew został zrealizowany. Zasugeruj, żeby skontaktował się z bankiem w celu wyjaśnienia sytuacji. Pamiętaj, aby prowadzić wszelką korespondencję pisemnie, to pozwoli Ci mieć dowód na wszelkie rozmowy i działania. Pomoc prawna: Warto rozważyć skonsultowanie się z prawnikiem lub doradcą prawnym. Pomogą Ci oni zrozumieć swoje prawa i obowiązki w tej sytuacji, a także pomożą Ci w prowadzeniu korespondencji z komornikiem i bankiem. Skarga do nadzoru komorniczego: Jeżeli komornik nadal będzie twierdził, że nie otrzymał pieniędzy, możesz rozważyć złożenie skargi do Izby Komorniczej lub bezpośrednio do Ministerstwa Sprawiedliwości. Skarga powinna zawierać szczegółowy opis sytuacji, kopie wszelkiej korespondencji i dowodów na wykonanie przelewu. Ochrona konsumenta: Jeżeli uważasz, że bank niewłaściwie przeprowadził operację, możesz również zgłosić sprawę do UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) lub do Rzecznika Praw Konsumenta. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 lipca 2023 16:22 Zmodyfikowano dnia: 17 lipca 2023 16:22 Obejrzało: 174 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.