Zawiadomienie o wszczęciu egzekucji komorniczej.
Pytanie z dnia 10 lipca 2023
Dzień dobry. 1 czerwca otrzymałem pismo od komornika o wszczęciu egzekucji komorniczej i powiadomienie w banku , że konto zostalo zablokowane. Kilka dni później jak wpłynęło wynagrodzenie bank zblokował środki na poczet długu , dług nie był duży bo około 1400 zł z odsetkami sądowymi około 2200 wyszło i tyle tez bank zabrał i przesłał na konto komornika. Mam to również w przelewach wychodzących w tytule sygnatura itd. W piątek 7 lipca odebrałem pismo od tego samego komornika o zajęciu wynagrodzenia z tą samą sygnaturą i na poczet tego samego długu który został zabrany już z konta w zeszłym miesiącu. Dzwoniąc do komornika usłyszałem że nic nie zostało spłacone i żadnej wpłaty nie ma , mimo że mam to w przelewach wychodzących a komornik zszedł z konta po tym jak bank zrealizował przelew. Co mogę teraz zrobić? Komornik dalej wpiera że nic nie wpłynęło , a ja nie wiem co zrobić bo zabrał mi z wynagrodzenia ten sam dług. Proszę o pomoc
Dzień dobry Poniżej przedstawiam kilka zaleceń, co można zrobić w tej sytuacji: Zgłoszenie do banku: Skontaktuj się z bankiem, który przeprowadził operację i poproś o potwierdzenie przelewu na konto komornika. Poproś o wydanie potwierdzenia transakcji lub wyciągu bankowego, na którym widnieje ten przelew. Pismo do komornika: Następnie wyślij do komornika kopię tego dokumentu, który potwierdza, że przelew został zrealizowany. Zasugeruj, żeby skontaktował się z bankiem w celu wyjaśnienia sytuacji. Pamiętaj, aby prowadzić wszelką korespondencję pisemnie, to pozwoli Ci mieć dowód na wszelkie rozmowy i działania. Pomoc prawna: Warto rozważyć skonsultowanie się z prawnikiem lub doradcą prawnym. Pomogą Ci oni zrozumieć swoje prawa i obowiązki w tej sytuacji, a także pomożą Ci w prowadzeniu korespondencji z komornikiem i bankiem. Skarga do nadzoru komorniczego: Jeżeli komornik nadal będzie twierdził, że nie otrzymał pieniędzy, możesz rozważyć złożenie skargi do Izby Komorniczej lub bezpośrednio do Ministerstwa Sprawiedliwości. Skarga powinna zawierać szczegółowy opis sytuacji, kopie wszelkiej korespondencji i dowodów na wykonanie przelewu. Ochrona konsumenta: Jeżeli uważasz, że bank niewłaściwie przeprowadził operację, możesz również zgłosić sprawę do UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) lub do Rzecznika Praw Konsumenta. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.