Pytanie z dnia 13 kwietnia 2023
Zgłosiłam reklamację z rękojmi montażu okna 28 marca br. Ponieważ jest to kolejna reklamacja dotycząca tego samego okna zażądałam zwrotu pieniędzy.
Firma odpowiedziała po 7 dniach iż muszą przeprowadzić wizję lokalną i na ten moment reklamacja jest nieuwzględniona.
Wizja lokalna była przeprowadzona 11 kwietnia.
Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam żadnej dodatkowej odpowiedzi. 14 dni minęło ale ja żądam zwrotu pieniędzy więc nie mogę podać braku odpowiedzi jak podstawę do uznania reklamacji.
Co robić i jakie pismo napisać?
Pozdrawiam,
MD
Dzień Dobry. Rozumiem, że masz problem z reklamacją dotyczącą montażu okna i żądasz zwrotu pieniędzy. W takiej sytuacji, gdy firma nie odpowiada na Twoje żądanie zwrotu pieniędzy, możesz napisać pismo w formie wezwania do zapłaty. W wezwaniu do zapłaty powinnaś zawrzeć m.in.: Dane firmy oraz Twoje dane jako klienta Opis problemu oraz reklamacji, wraz z datami i szczegółami (możesz dołączyć kopię reklamacji) Żądanie zwrotu pieniędzy oraz określenie terminu na dokonanie zwrotu (np. 14 dni) Informację o tym, że w przypadku braku reakcji na wezwanie, podejmiesz kroki prawne. Pamiętaj o zachowaniu kulturalnego tonu i uprzejmości w pismie. Zatrzymaj dowód nadania listu poleconego, aby mieć potwierdzenie, że pismo zostało wysłane. Jeśli firma nadal nie odpowie na Twoje żądanie, możesz skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta lub skorzystać z pomocy prawnika. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Wezwanie do zapłaty.
Podziękowałeś prawnikowi
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Obecnie nalezy wystoswoac pismo wraz z wezwaniem do zaplaty , chetnie pomoge.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.