Zostałem oszukany przez sklep internetowy.

Pytanie z dnia 22 marca 2021

Witam, chciałabym się dowiedzieć co zrobić w przypadku oszustwa sklepu internetowego. Kwota to 596 zł. Posiadam potwierdzenia przelewów i korespondencję z dłużnikiem. Na zamówienie czekam od 9 lutego. Jestem w kontakcie z osobami w podobnej sytuacji. Pani prowadząca działalność nas zbywa, nie zwraca pieniędzy. Nie odbiera telefonu od oszukanych osób. Działalność jest legalna i czynna- sprawdziłam na białej liście podatników. Dziś wysyłam przedsądowne wezwanie do zapłaty. Czy kolejnym krokiem jest policja?

Dzień dobry, jeżeli dotychczas podjęte kroki nie przyniosły skutku to pozostają dwa wyjścia: zawiadomienie prokuratury lub skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo cywilne). Oczywiście jedna z tych dróg nie wyklucza drugiej. Z poważaniem, adw. Marcin Krupiński

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 marca 2021 15:07 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2021 15:07 Obejrzało: 460 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Możliwe jest złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia oszustwa; można zrobić to ustnie we właściwej jednostce Policji; jeśli pokrzywdzonych jest wielu, warto żeby złożyli zawiadomienia w tej samej jednostce Policji, co ułatwi organom ustalenie skali sprawy i grona pokrzywdzonych.

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 marca 2021 16:09 Zmodyfikowano dnia: 22 marca 2021 16:09 Obejrzało: 457 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.