Zostałem oszukany przez sklep internetowy.
Pytanie z dnia 22 marca 2021
Witam, chciałabym się dowiedzieć co zrobić w przypadku oszustwa sklepu internetowego. Kwota to 596 zł. Posiadam potwierdzenia przelewów i korespondencję z dłużnikiem. Na zamówienie czekam od 9 lutego. Jestem w kontakcie z osobami w podobnej sytuacji. Pani prowadząca działalność nas zbywa, nie zwraca pieniędzy. Nie odbiera telefonu od oszukanych osób. Działalność jest legalna i czynna- sprawdziłam na białej liście podatników. Dziś wysyłam przedsądowne wezwanie do zapłaty. Czy kolejnym krokiem jest policja?
Marcin Krupiński Adwokat (Od 2011)
Kancelaria Adwokacka adwokat Marcin Krupiński Łódź
Piotrkowska 211, 90-451 Łódź
Dzień dobry, jeżeli dotychczas podjęte kroki nie przyniosły skutku to pozostają dwa wyjścia: zawiadomienie prokuratury lub skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo cywilne). Oczywiście jedna z tych dróg nie wyklucza drugiej. Z poważaniem, adw. Marcin Krupiński
Podziękowałeś prawnikowi
Możliwe jest złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia oszustwa; można zrobić to ustnie we właściwej jednostce Policji; jeśli pokrzywdzonych jest wielu, warto żeby złożyli zawiadomienia w tej samej jednostce Policji, co ułatwi organom ustalenie skali sprawy i grona pokrzywdzonych.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.