Pytanie z dnia 09 października 2018
Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w zrozumieniu przepisu o terminach udzielania odpowiedzi na reklamacje i konsekwencjach ich nie udzielenia w terminie bądź w ogóle.
Moja sytuacja dotyczy reklamacji złożonej 28 sierpnia br. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Sprawa dotyczy usługi kurierskiej więc termin rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni kalendarzowych. W skardze na przewoźnika stanowczo odmówiłem zapłaty za niezamówioną usługę (przesyłka niestandardowa). Dodam, że firma kurierska odmawia przekazania jakichkolwiek dowodów (np.zdjęć), które w sposób jasny i oczywisty mogłyby przedstawić problem. Czy w wypadku braku odpowiedzi w ustawowym terminie na złożoną reklamację w której odmawiam zapłaty za w/w usługę jestem wciąż zobowiązany do jej uiszczenia?
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20060380266/O/D20060266.pdf § 6 ust. 1 i § 10. Moim zdaniem - reklamację należy uznać za uwzględnioną. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
A czy odebrał Pan przesyłkę? Powinien wtedy ewentualnie zapłacić przewoźne według cennika dla przesyłki standardowej, jako tzw. kwotę bezsporną.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.