Pytanie z dnia 09 października 2018

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w zrozumieniu przepisu o terminach udzielania odpowiedzi na reklamacje i konsekwencjach ich nie udzielenia w terminie bądź w ogóle.
Moja sytuacja dotyczy reklamacji złożonej 28 sierpnia br. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Sprawa dotyczy usługi kurierskiej więc termin rozpatrywania reklamacji wynosi 30 dni kalendarzowych. W skardze na przewoźnika stanowczo odmówiłem zapłaty za niezamówioną usługę (przesyłka niestandardowa). Dodam, że firma kurierska odmawia przekazania jakichkolwiek dowodów (np.zdjęć), które w sposób jasny i oczywisty mogłyby przedstawić problem. Czy w wypadku braku odpowiedzi w ustawowym terminie na złożoną reklamację w której odmawiam zapłaty za w/w usługę jestem wciąż zobowiązany do jej uiszczenia?

Dzień dobry, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20060380266/O/D20060266.pdf § 6 ust. 1 i § 10. Moim zdaniem - reklamację należy uznać za uwzględnioną. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 października 2018 14:42 Zmodyfikowano dnia: 9 października 2018 14:42 Obejrzało: 380 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

A czy odebrał Pan przesyłkę? Powinien wtedy ewentualnie zapłacić przewoźne według cennika dla przesyłki standardowej, jako tzw. kwotę bezsporną.

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 października 2018 20:50 Zmodyfikowano dnia: 11 października 2018 20:50 Obejrzało: 368 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.