Pytanie z dnia 22 marca 2023

Zwróciłam uszkodzony produkt, za który otrzymałam dwa razy zwrot po 231 zł, przez pomyłke. Otrzymałam telefon i prośbę o zwrócenie nadpłaconych pieniędzy. Niestety z racji świąt zapomniałam o tym. Po świętach zadzwonił do mnie pan, który od początku krzyczał na mnie i straszył mnie że dzielnicowy odwiedzi mnie w tej sprawie. Kilka tygodni później zadzwonił do mnie dzielnicowy w sprawie tego zadłużenia.
Czy firma może podać moje dane dzielnicowemu i kazać mu dzwonić do mnie w tej sprawie? Co mi grozi w razie nie zwrócenia tych pieniędzy?
Ewa

Szanowna Pani, w mojej ocenie jest to sprawa z zakresu prawa cywilnego, nie zaś z zakresu prawa karnego. Osoba prowadząca działalność, mogła podać Pani dane dzielnicowemu, który - w mojej ocenie - powinien odpowiedzieć przedsiębiorcy, że jeżeli ma takie roszczenia względem Pani, to powinien wystąpić na drogę powództwa cywilnego. Pieniądze, które zostały przelane na Pani rachunek bankowy stanowią nienależne świadczenie i można je egzekwować składając pozew do sądu, a wcześniej wysyłając do Pani wezwanie do zapłaty. Nadmierne telefonowanie do dłużnika może wyczerpywać znamiona uporczywego nękania. Oczywiście najlepiej byłoby zwrócić pieniądze, które omyłkowo zostały Pani przelane. Pozdrawiam adwokat Anna Wróbel

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 marca 2023 14:02 Zmodyfikowano dnia: 23 marca 2023 14:02 Obejrzało: 126 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jeżeli zostało złożone zawiadomienie to dzielnicowy dzwonił

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 marca 2023 23:01 Zmodyfikowano dnia: 24 marca 2023 23:01 Obejrzało: 121 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.