Pytanie z dnia 22 marca 2023
Zwróciłam uszkodzony produkt, za który otrzymałam dwa razy zwrot po 231 zł, przez pomyłke. Otrzymałam telefon i prośbę o zwrócenie nadpłaconych pieniędzy. Niestety z racji świąt zapomniałam o tym. Po świętach zadzwonił do mnie pan, który od początku krzyczał na mnie i straszył mnie że dzielnicowy odwiedzi mnie w tej sprawie. Kilka tygodni później zadzwonił do mnie dzielnicowy w sprawie tego zadłużenia.
Czy firma może podać moje dane dzielnicowemu i kazać mu dzwonić do mnie w tej sprawie? Co mi grozi w razie nie zwrócenia tych pieniędzy?
Ewa
Anna Wróbel Adwokat (Od 2021)
Kancelaria adwokacka Adwokat Anna Wróbel
Żeligowskiego 32/34 lok. 501, 90-643 Łódź
Szanowna Pani, w mojej ocenie jest to sprawa z zakresu prawa cywilnego, nie zaś z zakresu prawa karnego. Osoba prowadząca działalność, mogła podać Pani dane dzielnicowemu, który - w mojej ocenie - powinien odpowiedzieć przedsiębiorcy, że jeżeli ma takie roszczenia względem Pani, to powinien wystąpić na drogę powództwa cywilnego. Pieniądze, które zostały przelane na Pani rachunek bankowy stanowią nienależne świadczenie i można je egzekwować składając pozew do sądu, a wcześniej wysyłając do Pani wezwanie do zapłaty. Nadmierne telefonowanie do dłużnika może wyczerpywać znamiona uporczywego nękania. Oczywiście najlepiej byłoby zwrócić pieniądze, które omyłkowo zostały Pani przelane. Pozdrawiam adwokat Anna Wróbel
Podziękowałeś prawnikowi
Barbara Krechowiecka Adwokat (Od 2012)
Kancelaria Adwokacka adwokat Barbara Krechowiecka
Wrocławska 24, 58-200 Dzierżoniów
Jeżeli zostało złożone zawiadomienie to dzielnicowy dzwonił
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.