Zwrot biżuterii
Pytanie z dnia 13 maja 2021
Witam. Odeslalam bizuterie zakupiona w sklepie internetowym w celu wymiany rozmiaru. Pani zażyczyła sobie pokrycia kwoty wysyłki wyższej niż ta która ja zapłaciłam wysyłając towar. Poprosiłam więc o zwrot gotówki ponieważ zgodnie z prawem mam prawo do zwrotu bez podania przyczyny. Pani zadeklarowała się o 14.tej iż dnia.następnego odeśle właściwe obrączki. Mój zwrot doręczony został o 9 rano. Pani o godzinie 19 potym jak zgodnie zadeklarowała bezproblemową wymianę po całym dniu stwierdziła że nie uwzględnia wymiany bo towar jest uszkodzony. Czy jest szansa odzyskać właściwą biżuterie lub gotowke ? Towar nie miał prawa być uszkodzony był wyjęty zamierzony, spakowany i odesłany na wymianę.
Dzień dobry, zwrot sprzedawca zawsze musi uwzględnić, nawet jeśli towar nosi ślady użytkowania. Wówczas może sobie jedynie potrącić równowartość spadku wartości towaru. Fakt uszkodzenia towaru powinien jednak udowodnić sprzedawca. Sprzedawca na zwrot ceny ma zazwyczaj max 14 dni. Jeśli po tym terminie nie uzyska Pani zwrotu pieniędzy, to można wysłać wezwanie do zapłaty. W razie potrzeby mogę pomóc przygotować takie pismo. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Szanowna Pani, chętnie pomogę - zapraszam do kontaktu. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.