Zwrot kosztów wycieczki z powodu choroby córki.
Pytanie z dnia 22 stycznia
Dzień dobry, moja córka zachorowała dwa dni przed wycieczką klasową, której koszt wynosił 175 zł w tym był przejazd, wejście do Mandorii, obiad oraz ubezpieczenie. Jakie mam szanse na odzyskanie kwoty i czy powinni zwrócić całkowity koszt wycieczki czy dokonać jakiś potrąceń?
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Czy była zawierana umowa ? czy i kiedy zgłosiła Pani chorobe dziecka ?
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Skwarek Radca prawny (Od 2011)
Adwokat, Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny
Przyczółkowa 400, 02-962 Warszawa
Rozumiem, że Pańska córka zachorowała tuż przed wycieczką klasową, na którą wpłaciliście 175 zł. Koszt ten obejmował przejazd, wejście do Mandorii, obiad i ubezpieczenie. W takiej sytuacji ma Pan szansę na odzyskanie części lub całości wpłaconej kwoty. Zwrot kosztów: - Przejazd: Jeśli wycieczka się nie odbyła, to organizator powinien zwrócić pełną kwotę za przejazd. - Wstęp do Mandorii: W przypadku, gdy wycieczka się odbyła, ale Pańska córka nie mogła w niej uczestniczyć, to organizator powinien zwrócić koszt wstępu do Mandorii. - Obiad: Jeśli obiad był zamawiany indywidualnie dla uczestników, to organizator powinien zwrócić jego koszt. - Ubezpieczenie: Koszt ubezpieczenia nie podlega zwrotowi, ponieważ chroni ono uczestników wycieczki od momentu jej rozpoczęcia. Potrącenia: - Organizator może dokonać potrącenia kosztów rezerwacji biletów wstępu do Mandorii, jeśli zostały one zakupione z wyprzedzeniem i nie podlegają zwrotowi. - Organizator może również potrącić koszty administracyjne związane z organizacją wycieczki. Zalecenia: - Skontaktuj się z organizatorem wycieczki i poinformuj go o chorobie córki. - Przedstaw organizatorowi pisemne oświadczenie o rezygnacji z udziału w wycieczce z powodu choroby. - Dołącz do oświadczenia kopię zwolnienia lekarskiego córki. - Poproś organizatora o zwrot kosztów wycieczki, wskazując na przepisy prawa, które uzasadniają Twoje żądanie.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.