Zwrot maszyny zakupionej na działalność gospodarczą.
Pytanie z dnia 31 października 2019
Witam Prowadzę działalność gospodarczą i w grudniu 2018 roku zakupiłem sprężarkę śrubową używaną na fakturę z rękojmią na 360dni. Po zamontowaniu sprężarka okazało się że ma zadurzy pobór przy rozruchu i wybijają korki. Pan który mi ją sprzedawał został wiedział jakie mam zabezpieczenia i twierdził że ta sprężarka będzie ok. Po zgłoszeniu reklamacji Pan stwierdził że coś z tą sprężarką musi być nie tak i zaproponował mi że przywiezie inną na wymianę co będzie na pewno dobra na co się zgodziłem. Pan przywiózł inna sprężarkę i zamienił z tą poprzednią. Sprężarka około 3 miesięcy pracowała poprawnie po czym przestała pracować. Reklamacja została zgłoszona telefonicznie oraz meilowo i zostałem poinformowany że Pan na razie wyjechał zagranicę i jak wróci to się ze mną skontaktuje. Ja między czasie zostałem zmuszony kupić nową sprężarkę i tak co miesiąc dzwoniłem że nadal nikt nie przyjechał na naprawę. W końcu powiedziałem Panu że chcę tą sprężarkę oddać bo nikt nie ma zamiaru przyjechać jej naprawić to usłyszałem szyderczym głosem że na rejkojmi mam wpisany inny model niż w rzeczywistości dostałem i mogę Pana pocałować. On nie zamierza mi nic wymieniać ani naprawiać. Co ja mogę zrobić w tej sytuacji aby oddać sprzęt który stoi popsuty i tylko zawadza. Kwotę jaką zapłaciłem za sprężarkę 8925zł brutto plus transport 738zł brutto
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, przede wszystkim trzeba przejrzeć posiadane przez Pana dokumenty oraz korespondencję mailową/sms-ową. Jeśli jednak będzie można wykazać, że to sprzedawca wymienił sprężarkę na inny model, a następnie nie reagował na roszczenia z rękojmi, będzie Pan mógł odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Janusz Sawicki Adwokat (Od 1985)
Sawicki&Sawicki Adwokaci i Radcy Prawni SP
Jana Kasprowicza 20/3, 31-523 Kraków
Sz.Pani W takiej sytuacji powinien Pan odstąpić od umowy i zażądać zwrotu wartości sprężarki wraz z transportem ( listem poleconym za potwierdzeniem odbioru ) W razie bezskuteczności tego działania pozostaje droga sądowa. Pewna trudnością w dochodzeniu roszczenia jest zmiana modelu sprężarki ale jeżeli jest Pan w stanie wykazać, iż to właśnie ta zamieniona jest przedmiotem rękojmi - szanse na wygranie sprawy istnieją. z poważaniem : adw Janusz Sawicki
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.