Zwrot maszyny zakupionej na działalność gospodarczą.

Pytanie z dnia 31 października 2019

Witam Prowadzę działalność gospodarczą i w grudniu 2018 roku zakupiłem sprężarkę śrubową używaną na fakturę z rękojmią na 360dni. Po zamontowaniu sprężarka okazało się że ma zadurzy pobór przy rozruchu i wybijają korki. Pan który mi ją sprzedawał został wiedział jakie mam zabezpieczenia i twierdził że ta sprężarka będzie ok. Po zgłoszeniu reklamacji Pan stwierdził że coś z tą sprężarką musi być nie tak i zaproponował mi że przywiezie inną na wymianę co będzie na pewno dobra na co się zgodziłem. Pan przywiózł inna sprężarkę i zamienił z tą poprzednią. Sprężarka około 3 miesięcy pracowała poprawnie po czym przestała pracować. Reklamacja została zgłoszona telefonicznie oraz meilowo i zostałem poinformowany że Pan na razie wyjechał zagranicę i jak wróci to się ze mną skontaktuje. Ja między czasie zostałem zmuszony kupić nową sprężarkę i tak co miesiąc dzwoniłem że nadal nikt nie przyjechał na naprawę. W końcu powiedziałem Panu że chcę tą sprężarkę oddać bo nikt nie ma zamiaru przyjechać jej naprawić to usłyszałem szyderczym głosem że na rejkojmi mam wpisany inny model niż w rzeczywistości dostałem i mogę Pana pocałować. On nie zamierza mi nic wymieniać ani naprawiać. Co ja mogę zrobić w tej sytuacji aby oddać sprzęt który stoi popsuty i tylko zawadza. Kwotę jaką zapłaciłem za sprężarkę 8925zł brutto plus transport 738zł brutto

Dzień dobry, przede wszystkim trzeba przejrzeć posiadane przez Pana dokumenty oraz korespondencję mailową/sms-ową. Jeśli jednak będzie można wykazać, że to sprzedawca wymienił sprężarkę na inny model, a następnie nie reagował na roszczenia z rękojmi, będzie Pan mógł odstąpić od umowy i żądać zwrotu ceny. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 listopada 2019 09:51 Zmodyfikowano dnia: 4 listopada 2019 09:51 Obejrzało: 292 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.Pani W takiej sytuacji powinien Pan odstąpić od umowy i zażądać zwrotu wartości sprężarki wraz z transportem ( listem poleconym za potwierdzeniem odbioru ) W razie bezskuteczności tego działania pozostaje droga sądowa. Pewna trudnością w dochodzeniu roszczenia jest zmiana modelu sprężarki ale jeżeli jest Pan w stanie wykazać, iż to właśnie ta zamieniona jest przedmiotem rękojmi - szanse na wygranie sprawy istnieją. z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 listopada 2019 10:14 Zmodyfikowano dnia: 4 listopada 2019 10:14 Obejrzało: 291 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.