Zwrot nadpłaconej kwoty
Pytanie z dnia 22 lipca 2021
Dzień dobry!
Po końcu okresu najmu mam kilka problemów i potrzebuję wskazówek, aby je rozwiązać.
1. Wynajmujący nie chce zwracać kaucję (1200,00 zł), motywując tym że czeka na rachunki mieszkania, a w szczególności pokwitowanie rozliczenie zużytej wody.
Kończyła nam umowa 1 lipca i nie było żadnych skarg na stan mieszkania od właściciela.
2. W naszej umowie najmu mamy stałą kwotę którą musieliśmy każdego miesiąca płacić wynajmującemu.
Dosłownie z umowy: # 1. „Czynszcie strony internetowe w wysokości 1530,00 zł: odpowiednio w wysokości 1530,00 zł: (pięć setek lokali z złotymi) miesięcznie plus towarzyszący związanym z prądem odbiorników (czynszów, opłat za trasowanie i odprowadzanie wody) 470,00 zł (słownie: czterysta siedem złotych), tj. łączydziesiątnie 2000.00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). # 2. Czynsz zapewniamy + opłacane usługi płatne góry do dnia 10 każdego dnia na koncie na osobistym wynajmuja ... "
Jak rozumiem, to mieliśmy stałe opłaty i wynajmujący nie miał podstaw prawnych domagać się innych opłat lub dopłat.
3. Pół roku temu wynajmujący powiedział nam ze musimy dopłacić za zużycie wodę i w ten moment nie zwróciliśmy uwagę na to ze w umówię mamy stała kwotę opłat eksploatacyjnych, bez żadnych ograniczeń. Zapłaciliśmy wtedy 1383,14 zł. A teraz, wynika ze wynajmujący okłamał nas z dopłata za wodę i wzbogacił się naszym kosztem.
Na podstawie naszej umowy najmu (fakt to że mamy stałą opłatę za mieszkanie i media), wynajmujący nie miał prawa żądać od nas zapłaty różnicy w zużyciu wody.
Jak możemy zarządzać zwrotu i zwrócić nadpłacone niewłaściwe opłatę - 1383,14 zł i jak postępować dalej żebyś wynajemca zwrócił kaucję?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.