zwrot towaru

Pytanie z dnia 15 marca 2019

Witam,
JA: 1os dział gosp.; Klient duża korporacja
20.03.2018 sprzedałem klientowi na FV drukarkę za 17tys. klient zaczął ją używać po ok 6m-cach i od razu podobno pojawił się z nią problem, drukarka trafiła do serwisu na gwarancji, raz, teraz drugi raz (być może nawet trzeci), wczoraj mi klient/prezes napisał: Na poniedziałek ma być temat zamknięty. Jak nie to zwracamy produkt jako wadliwy i kupujemy w innej firmie. Moja odp. – na jakiej podstawie?, K: Tym się zajmie nasze biuro prawne.
czy klient ma podstawy do zwrotu? czy nie mam się czego obawiać?
dziekuje za odp

Dzień dobry, czy kupujący na pewno dochodził roszczeń z gwarancji, a nie rękojmi ? Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 marca 2019 12:00 Zmodyfikowano dnia: 15 marca 2019 12:00 Obejrzało: 406 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam. Zgodnie z art. 560 par. 1 KC, Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Par. 4: Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. W świetle art. 560 § 1 nie budzi wątpliwości, że w systemie tym prawo do odstąpienia od umowy oraz prawo do obniżenia ceny zostały ukształtowane jako uprawnienia kształtujące wykonywane mocą jednostronnego oświadczenia woli kupującego. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Wygląda na to, że ma się Pan czego obawiać i warto nawiązać dialog z klientem. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 17 marca 2019 20:52 Zmodyfikowano dnia: 17 marca 2019 20:52 Obejrzało: 393 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.