Zwrot towaru.

Pytanie z dnia 26 lutego 2021

Witam, prowadzę działalność jednoosobową zajmującą się sprzedażą bielizny. Sprzedajemy również w internecie. Pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, że klient zwraca towar (biustonosz), który posiada ślady użytkowania w postaci żółtych plam (prawdopodobnie potu). Co w takiej sytuacji, gdy klient się wypiera i naciska na zwrot środków. Bardzo proszę o poradę, co w takiej sytuacji zrobić, gdyż zgodnie z art.34 pod.4 powinienem obniżyć wartość produktu i zaproponowaliśmy 10 zł ( chodź produkt nie nadaje się do dalszej sprzedaż). Pozdrawiam

Dzień dobry, W takim przypadku moim zdaniem zachodzi przypadek wyłączający konsumenckie prawo od odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny - o którym mowa w art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta: "Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 lutego 2021 21:24 Zmodyfikowano dnia: 28 lutego 2021 21:24 Obejrzało: 307 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem