Zwrot towaru.
Pytanie z dnia 26 lutego 2021
Witam, prowadzę działalność jednoosobową zajmującą się sprzedażą bielizny. Sprzedajemy również w internecie. Pierwszy raz doszło do takiej sytuacji, że klient zwraca towar (biustonosz), który posiada ślady użytkowania w postaci żółtych plam (prawdopodobnie potu). Co w takiej sytuacji, gdy klient się wypiera i naciska na zwrot środków. Bardzo proszę o poradę, co w takiej sytuacji zrobić, gdyż zgodnie z art.34 pod.4 powinienem obniżyć wartość produktu i zaproponowaliśmy 10 zł ( chodź produkt nie nadaje się do dalszej sprzedaż). Pozdrawiam
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, W takim przypadku moim zdaniem zachodzi przypadek wyłączający konsumenckie prawo od odstąpienia od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny - o którym mowa w art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta: "Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.