Zwrot towaru. Paragon.
Pytanie z dnia 07 maja 2021
Czy sklep może domagać się ode mnie oryginalnego paragonu za zakup sukienki dokonany w butiku online podczas gdy sukienke zwróciłam w terminie 14dni, dołączyłam formularz zwrotu do którego dołączyłam ksero paragonu, za zakup zapłaciłam przelewem bezpośrednio z mojego konta. Mam konwersacje ze sklepem w której wysłałam zdjęcie screen zamawianego produktu, screen potwierdzenia przelewu itd. Jeśli mam rację iż nie mam obowiązku wysłania paragonu jakim przepisem się posłużyć. Na marginesie wczoraj minął termin zwrotu środków.
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
L. Rydygiera 19/69, 30-695 Kraków
Dzień dobry, sprzedający nie ma prawa żądać od Pani jako konsumentki oryginału dowodu zakupu reklamowanej rzeczy. względnie rzeczy która była przedmiotem umowy od której Pani odstąpiła. Sprawę może Pani zgłosić do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów, który działa w każdym mieście lub powiecie, dane teleadresowe znajdzie Pani łatwo w sieci. Pozdrawiam,
Podziękowałeś prawnikowi
Zwrot paragonu nie jest konieczny dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość, stawiając takie warunki sklep narusza prawo konsumenckie; należy wysłać wezwanie do zapłaty ceny zwróconej rzeczy, można także powiadomić rzecznika ds. konsumenckich o takiej sytuacji.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.