Zwrot towaru zakupionego na firmę.
Pytanie z dnia 24 lutego 2021
Witam.
Zakupiłem przez internet na firmę belkę akwarystyczną, która okazała się wadliwa. Pan oczywiście kazał wypełnić formularz zwrotny i kazał odesłać belkę do siebie, miałem otrzymać zwrot gotówki. Jednak sytuacja się zmieniła po kilku dniach ponieważ Pan stwierdził tutaj będą cytaty:
"Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentom i od tego roku także w ograniczonym zakresie Jednoosobowym Działalnością Gospodarczym.
Zakup w pańskim przypadku był na spółkę cywilną i z prawa zwrotu nie może Pan skorzystać.
Belka została zwrócona jako własność firmy Pleciona i w dniu wczorajszym odebrana .
Powodem , że nie działa jedna świetlówka był poluzowany starter w oprawce (prawdopodobnie w wyniku transportu wypadł z mocowania)"
następna wiadomość brzmiała tak:
"W załączniku ma Pan potwierdzenie dostarczenia paczki .
Otrzymał Pan towar pełnowartościowy zgodny z zamówieniem i zgodnie z prawem nie podlegający zwrotowi konsumenckiemu.
Jako "nie Konsument" proszę sprawę zgłosić na policji. Nie może bowiem Pan skorzystać z pośrednictwa Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
Nie użyłem słowa uszkodzona czy była wadliwa."
Jakie są moje prawa w takiej sytuacji. Dodam, że belki już niby naprawionej nie otrzymałem. Według protokołu odebrał ją ktoś nie znany mi w momencie kiedy sklep był zamknięty od godziny więc nie był to żaden z pracowników.
Z poważaniem.
Rafał
Tomasz Zabiełło Radca prawny
Tomasz Zabiełlo Kancelaria Radcowska Sp.k.
Al.Niepodległości 235/237/71, 02-009 Warszawa
Witam. W sytuacji, gdy nie przesłał towaru, należy go wezwać do doręczenia lub wykazania, że rzeczywiście swój obowiązek wykonał. Potem pozostaje droga sądowa. W takim przypadku dywagacje na temat rękojmi są bezprzedmiotowe.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.