Zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym - kto ponosi koszty?
Pytanie z dnia 31 stycznia 2021
Klientka chce zwrócić towar zamówiony w naszym sklepie internetowym, ponieważ otrzymał produkty ze starym wzorem opakowania, a na zdjęciu ze strony internetowej pokazany jest nowy wzór (korzystamy jedynie ze zdjęć udostępnionych przez producenta). Sam produkt niczym się nie różni, klientka uważa, że w tym przypadku może dokonać zwrotu na zasadzie rękojmi i powinniśmy pokryć koszty odesłania jej zamówienia.
Czy powinniśmy zwrócić towar na nasz koszt, czy powinna go ponieść klientka, jak w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny?
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Szanowni Państwo, zagadnienie o którym piszecie jest przedmiotem regulacji art. 561 (2) § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć "rzecz wadliwą" do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. § 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad. Co ciekawe, przepis ten dotyczy jedynie rzeczy "WADLIWEJ" - w a tym przypadku mamy do czynienia jak Państwo piszecie z towarem pełnowartościowym, więc można przyjąć że koszt wysyłki pokrywa tu konsument, chyba że oczywiście coś innego wynika z treści Państwa regulaminu sklepu on-line. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.