Zwrot towaru zakupionego w sklepie internetowym - kto ponosi koszty?

Pytanie z dnia 31 stycznia 2021

Klientka chce zwrócić towar zamówiony w naszym sklepie internetowym, ponieważ otrzymał produkty ze starym wzorem opakowania, a na zdjęciu ze strony internetowej pokazany jest nowy wzór (korzystamy jedynie ze zdjęć udostępnionych przez producenta). Sam produkt niczym się nie różni, klientka uważa, że w tym przypadku może dokonać zwrotu na zasadzie rękojmi i powinniśmy pokryć koszty odesłania jej zamówienia.
Czy powinniśmy zwrócić towar na nasz koszt, czy powinna go ponieść klientka, jak w przypadku odstąpienia od umowy bez podania przyczyny?

Szanowni Państwo, zagadnienie o którym piszecie jest przedmiotem regulacji art. 561 (2) § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć "rzecz wadliwą" do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. § 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad. Co ciekawe, przepis ten dotyczy jedynie rzeczy "WADLIWEJ" - w a tym przypadku mamy do czynienia jak Państwo piszecie z towarem pełnowartościowym, więc można przyjąć że koszt wysyłki pokrywa tu konsument, chyba że oczywiście coś innego wynika z treści Państwa regulaminu sklepu on-line. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 lutego 2021 20:15 Zmodyfikowano dnia: 7 lutego 2021 20:15 Obejrzało: 858 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.