Zwrot za wykupiona wycieczkę z biura podróży.
Pytanie z dnia 26 maja 2021
Witam mam pytanie odnośnie wycieczki. W zeszłym roku wraz z koleżankami wykupiłyśmy wycieczkę przez biuro Rainbow , z powodów pandemi z tej wycieczki zrezygnowałyśmy. Weszła tarcza antykryzysowa biuro dostało ochronę na 180dni . Po 180dniach czyli w październiku zeszłego roku otrzymałysmy zwrot tylko zaliczki . Od października walczymy o zwrot pozostałej kwoty około 2300zl. Wysyłam do nich oświadczenia pierw listem potem mailem i za każdym razem jest coś nie tak a to źle wypełnione a to wysłane na złego maila, a to nie dochodzę maile z mojej poczty gdzie u mnie widnieją w skrzynce wysłane. 13 maja wysłałam chyba 5-6 raz oświadczenie pani telefonicznie oznajmiła że doszło. Dziś mija 10 dzień niestety zwrotu dalej nie ma na koncie. Czy można to w jakiś inny sposób załatwić? Czy możemy starać się o odszkodowanie skoro czekamy aż tyle czasu? Dodam że z ajentem który pracował dla Rainbow u którego, ostała wykupiona wycieczka okazał się być oszustem o czym poinformowała firma . Z góry dziękuję za udzielenie jakiejkolwiek porady.
Dzień dobry! Proszę zwrócić uwagę na art. 47 ust. 4 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. W zeszłym roku udało mi się na bazie tego przepisu odzyskać wpłaconą przez klientkę zaliczkę na wycieczkę, z której zrezygnowała - właśnie ze względu na pandemię. Co do zwrotu kwoty - można zajrzeć do umowy z biurem podróży. Tam może być wskazane, ile mają czasu na rozpatrzenie Pani sprawy, ewentualnie w braku takiej informacji - zadzwonić na infolinię i spytać się o termin na rozpatrywanie spraw. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana analizą tej sprawy albo podjęciem działań przez kancelarię prawną, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.