Zwrot zaliczki na wesele.

Pytanie z dnia 23 kwietnia 2021

Witam,

Piszę do Państwa o poradę w sprawie zwrotu zaliczki. W skrócie opiszę Państwu mój problem.

Dwa lata temu z narzeczonym zarezerwowaliśmy lokal w Placzewie na przyjęcie weselne na 1-go Maja 2021. Ze względu na pandemie nasze przyjęcie nie może odbyć się. Podpisalismy wstępna umowę w której jest napisane, że do stycznia bieżącego roku mamy wybrać menu i podpisać umowę końcowa. Nie zrobiliśmy tego, ponieważ w czerwcu 2020 roku na rozmowie z Panią z lokalu usłyszeliśmy, że mamy czekać na jakieś wiadomości od strony sali. Niestety nie otrzymaliśmy rządnej wiadomości.

W zaistniałej sytuacji z narzeczony ustaliliśmy, że bez względu na salę zorganizujemy poczęstunek dla naszych rodziców i świadków w innym miejscu. Nie poinformowaliśmy o tym sali. Kierownik sali jest rodziną rodziców chrzestnych mojego narzeczonego. Wieść o naszym planie organizacji poczęstunku dotarła na salę w Placzewie.


Do dnia 12.04.2021 nie dostaliśmy żadnej wiadomości. Jednak Pani z lokalutwierdzi twierdzi, że wielokrotnie kontaktowała się z nami. Po wymianie wiadomości e-mail Pani Kierownik zaproponowała nam zmianę terminu bądź catering. Nie planujemy zmiany daty, chcielibyśmy odzyskać zaliczkę. Czy jesteśmy w stanie odzyskać pieniądze?


Pozdrawiam,
Arletta

Dzień dobry, co do zasady zaliczka jest zwrotna. Konieczna jest analiza zawartej umowy i ustalenie czy faktycznie była to zaliczka, czy zadatek oraz w jaki sposób wykonawca się zabezpieczył na takie sytuacje. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 kwietnia 2021 11:33 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 11:33 Obejrzało: 450 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

To zależy jakim tytułem została wpłacona zaliczka i jak w umowie określiliście Państwo warunki jej zwrotu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 kwietnia 2021 14:48 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 14:48 Obejrzało: 448 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, proszę w pierwszej kolejności o przesłanie skanu lub fotokopii podpisanej umowy, jej analiza jest niezbędna do udzielenia odpowiedzi. Z poważaniem, aplikant adwokacki Filip Majsterek

Odpowiedź nr 3 z dnia 23 kwietnia 2021 20:17 Zmodyfikowano dnia: 23 kwietnia 2021 20:17 Obejrzało: 447 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.