Zwrot zaliczki za suknię ślubną.
Pytanie z dnia 08 stycznia 2020
Witam. Moja córka zamówiła w salonie suknie ślubną, wpaciła zaliczkę 1250 zł. Po miesiącu dostała wiadomość że kolekcja z której zamawiał suknie jest z zeszłego roku i nie opłaca się już sprowadzać tego modelu. Pan zaprasza do obejrzenia nowej kolekcji. Córka pojechała, lecz nic jej się nie spodobało i chciała zrezygnować z zakupu. Zaznaczam że pan z salonu nie pobrał nawet wymiarów córki, suknia która zamówiła nie została jeszcze wykonana. Pan stwierdził że nie odda zaliczki ponieważ wysłał już pieniądze do producenta.
W związku z zaistniałą sytuacją mam pytanie. Jakim prawem Pan z salonu mógł zatrzymać pieniądze. Rozumiem gdyby szycie sukni się rozpoczęło lub gdyby była gotowa. Ale nic takiego nie miało miejsca. Jakich dokumentów mam żądać od tego pana.? Czy mam prawo do zwrotu zaliczki? Bo na umowie jest napisane że zadatek 250 nie podlega zwrotowi.
Bardzo proszę o odpowiedź, czy jest szansa zwrotu zaliczki.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, oczywiście są podstawy do żądania zwrotu zaliczki oraz zadatku. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.