Zwrot zaliczki za wynajem sali z powodu koronawirusa.

Pytanie z dnia 28 maja 2020

Witam,
W związku z epidemia musieliśmy odwołać chrzest oraz restauracje która została zamknięta. Teraz chcieliśmy odzyskać zaliczkę ale właściciel odmawia ze względu na brak paragonu. Mamy tylko potwierdzenie zamówienia z wysokością zaliczki, niestety bez pieczątki i podpisu. Czy w takiej sytuacji mamy jakieś szanse na odzyskanie zaliczki?

Pozdrawiam

Dzień dobry, tak, oczywiście. Należy zacząć od wysłania wezwania do zapłaty, a następnie wnieść pozew do sądu. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 maja 2020 17:32 Zmodyfikowano dnia: 28 maja 2020 17:32 Obejrzało: 247 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Jak rozumiem zaliczka została pewnie przekazana gotówką do rąk pracownika/właściciela restauracji? Pytanie dlaczego przy uiszczaniu zaliczki nie został Państwu wydany paragon? I ile osób uczestniczyło przy przekazywaniu zaliczki w gotówce? W mojej ocenie, jeżeli właściciel restauracji nie będzie chciał nadal zwrócić zaliczki, pozostaje Państwu tylko droga postępowania cywilnego o zapłatę. Myślę, że warto również poinformować właściwy Urząd Skarbowy, że paragon za uiszczoną zaliczkę nie został wydany (można "uprzedzić" właściciela, że przyjęcie od Państwa zaliczki bez wydania paragonu podlega zgłoszeniu do US). Pozdrawiam, adw. Sandra Grzywocz - Nowak

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 maja 2020 18:03 Zmodyfikowano dnia: 28 maja 2020 18:03 Obejrzało: 246 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.