Zwrot zaliczki za wynajem sali z powodu koronawirusa.
Pytanie z dnia 28 maja 2020
Witam,
W związku z epidemia musieliśmy odwołać chrzest oraz restauracje która została zamknięta. Teraz chcieliśmy odzyskać zaliczkę ale właściciel odmawia ze względu na brak paragonu. Mamy tylko potwierdzenie zamówienia z wysokością zaliczki, niestety bez pieczątki i podpisu. Czy w takiej sytuacji mamy jakieś szanse na odzyskanie zaliczki?
Pozdrawiam
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, tak, oczywiście. Należy zacząć od wysłania wezwania do zapłaty, a następnie wnieść pozew do sądu. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Sandra Grzywocz - Nowak Adwokat (Od 2017)
Kancelaria Adwokacka Sandra Grzywocz - Nowak
Rynek 13/3, 41-500 Chorzów
Dzień dobry, Jak rozumiem zaliczka została pewnie przekazana gotówką do rąk pracownika/właściciela restauracji? Pytanie dlaczego przy uiszczaniu zaliczki nie został Państwu wydany paragon? I ile osób uczestniczyło przy przekazywaniu zaliczki w gotówce? W mojej ocenie, jeżeli właściciel restauracji nie będzie chciał nadal zwrócić zaliczki, pozostaje Państwu tylko droga postępowania cywilnego o zapłatę. Myślę, że warto również poinformować właściwy Urząd Skarbowy, że paragon za uiszczoną zaliczkę nie został wydany (można "uprzedzić" właściciela, że przyjęcie od Państwa zaliczki bez wydania paragonu podlega zgłoszeniu do US). Pozdrawiam, adw. Sandra Grzywocz - Nowak
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.