Okradli konto! Transakcje nieautoryzowane
Pani K. na zakupach - portfel z kartą dobrze ukryty w torebce, gotówki niewiele, płaci tylko kartą. Pani K. torebki z portfelem pilnuje jak własnego oka, ale pech chciał, że w jakiś sposób portfel ze schowaną w nim kartą zniknął.
Inna podobna historia – Pani K. robi zakupy w internecie, niestety zalogowała się na fałszywej stronie banku, haker ukradł pieniądze...
Pani K., jak tylko się zorientowała – zadzwoniła do banku. Ale w czasie pomiędzy kradzieżą a poinformowaniem banku ktoś pobrał pewną kwotę z rachunku…
Czy to była transakcja nieautoryzowana? Czy Pani K. ma szansę na odzyskanie pieniędzy? Kto jest ofiarą oszustwa – bank czy Pani K.?
Transakcja nieautoryzowana to taka, na którą użytkownik nie wyraził zgody. W przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej dostawca (bank) jest zobowiązany do zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji, chyba że ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo.
Jeśli masz problem, bo bank kwestionuje Twoją wersję i twierdzi, że transakcja została zaakceptowana, daj znać – pomogę! Kradzieże hakerskie niestety się zdarzają, ale pamiętaj – zawsze możesz skorzystać z mojej pomocy i porady.
Skontaktuj się: kancelaria@radcadebowska.pl lub zadzwoń 600 813 715
Paulina Dębowska
radca prawny
tel. 600 813 715
www.radcadebowska.pl
Niniejszy artykuł nie stanowi porady prawnej, porady udzielane są w każdej sprawie indywidualnie.