Zwrot towaru zakupionego przez Internet, a odebranego w siedzibie sprzedawcy
Konsument ma 14 dnia na odstąpienie od zawartej umowy sprzedaży. Co ważne, dla przyznania tego prawa nie jest wymagane aby cała transakcja odbyła się poza lokalem przedsiębiorcy. Najważniejszym elementem zawartej umowy jest złożenie zamówienia za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość np. przez Internet lub drogę listowną.
Jednakże w sytuacji, w której na stronie internetowej sklepu dokonano jedynie rezerwacji towaru, konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość należy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni zwrócić towar sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Termin ten nie obowiązuje, jeżeli sprzedawca zobowiązał się, że sam odbierze towar od konsumenta.
Co ważne, konsument ponosi przy tym tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy .
Do liczenia powyższego terminu zastosowanie znajdą przepisy kodeksu cywilnego.
Oznacza to, że za pierwszy dzień terminu uznać należy dzień następny po dniu, odebrania przez nas zakupionego towaru. Należy przy tym pamiętać, że dni wolne od pracy zaliczane są do obowiązujących 14 dni na zwrot towaru.
Z kolei jeśli ostatni dzień terminu wypada w niedzielę lub święto wolne od pracy, to termin ulega wydłużeniu do najbliższego dnia roboczego.